Bra sagt!

Jag håller inte alltid med Ann Söderlund i det hon säger, men det här var i alla fall riktigt bra.

"Jag tycker att det är så många hitte-på-problem i dagens föräldraverklighet. Hellhours, karriärstress, finakläderhets. Herregud, man väljer väl själv vilken typ av förälder man vill vara och vilka ideal man vill stå för.
Jag har också varit en sån där mamma som ser det jobbiga, men så fort man sätter sina jätteproblem i perspektiv till annat så inser man ju att allt ligger hos en själv.
Det går att köpa mat innan man går till dagis och ärvda kläder funkar lika bra.
Sen det här med aktivitetsstressen, mina barn klarar sig bra med att leka i parken. Jag tror att det är vi föräldrar som tror att barn behöver bli så stimulerade hela tiden. Deras egen lek är ofta stimulans nog."

Amen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, visst är det sorgligt när människor inte får respekt ens på kanten mot döden... när ska de då få det? Det går ju inte att backa bandet.



När vår son var fem veckor gammal fick han ett andningsstopp (troligen pga ett virus), och höll på att stryka med. Det fick, tack Gode Gud, en positiv utgång, men i en månad efter det gick jag och oroade mig för att han skulle sluta andas igen. Då helt plötsligt sa en sjuksköterska att det aldrig hade varit nån fara för hans liv.Visserligen vet jag inte om jag tror henne, för han var helt blå i ansiktet och det tog nog några minuter innan han började andas igen, men det hade varit skönt att fått den informationen tidigare. Det kändes som om jag oroat mig så mycket i onödan. Det tycker jag var ännu ett exempel på bristande respekt.



Kram Anna

2009-04-15 @ 15:55:35
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tack för din kommentar ang. feminism. Du har en poäng där! Visst är det så idag att man stressar livet ur sig för att hinna massor, men ibland kan det köra ihop sig. Just nu är jag stressad över att hinna med allt plus städ, fönster, sortera barnens sommar/vinter garderob, sy färdigt gardinerna, frosta frysen...pust. Men man får väl prioritera lite? Hur hinner andra familjer?

2009-04-15 @ 22:40:57
URL: http://heartoflisa.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja, inte tusan hade jag annat än mina kompisar, min cykel och fantasin att tillgå när jag växte upp.. 1:an, 2:an och finsk tv ;o) Idag är det dator, tv, tv-spel och aktiviteter i massor.. Jag kommer inte att bli förvånad om vi får "utbrända" ungdomar!!



Sedan måste man själv vara försiktig med den här additionsstressen.. Man ser en granne putsa fönster, den andra klipper häcken, hos den tredje luktar det nybakt och hos den fjärde tapetseras det.. O får dåligt samvete för att man själv inte gör allt det där!! ;o)



Kram!

2009-04-16 @ 19:18:06
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vettiga ord!

2009-04-17 @ 01:20:04
URL: http://dreamsalive.blogg.se/
Postat av: Per

Hej Kompisen! Här är en källa till tänkvärdheter, det tackar jag för. Efter att ha läst dina funderingar slår mig följande: inte en enda gång har jag hakat upp mig på nån stavning eller ordvändning som inte fallit mig i smaken. Efter bara någon sida in i vilken dagstidning som helst där man gjort mer än bara tittat på bilderna fnyser och frustar man (jag) förbluffat åt ett i allt högre grad fördärvat språk. Vilken fascist jag blivit.. tittar in fler gånger.

2009-04-17 @ 13:20:24
Postat av: Pia

Du har en liten Award att hämta hos mig!! ;o)

Kram!!

2009-04-18 @ 11:26:27
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0