Brum, brum, here she comes..

Bilar, finns det något tråkigare?

För mig är bilen ett sätt att ta mig från punkt A till punkt B, och allt annat där i mellan är jag så infernaliskt ointresserad av.
Dock är det ju med bilar som med allt annat, de ska underhållas för att fortsätta fungera, och nu har det blivit dags för service av min skorpa. I mitten av maj ska jag dessutom köra en rätt ansenlig mängd mil och då känns det ju extra skönt att ett proffs gjort en översyn.

I går eftermiddag ringde jag stans märkesverkstad och undrade om det fanns någon tid, och joråvisstserru - den 6/5 var jag välkommen in med silverpilen. Toppen!
Sedan kom vi in på den mindre angenäma delen av verkstadsbesöket, nämligen vad den lilla översynen skulle kosta.

2 450:-

Tvåtusenfyrahundrafemtio kronor....... Vad roligt.
Kanske inte jättemycket pengar för en service, men det finns ju onekligen roligare saker att lägga pengarna på.
Jag skulle till exempel kunna tänka mig:

10 par billiga skor.
eller varför inte:
5 par skor
eller kanske:
2 par ganska dyra skor
eller möjligtvis, även om det nog skulle svida:
1 par dyra skor

Ja, ni fattar.


Kommentarer
Postat av: Lena

Japp jag håller med dig bilar är bara något man flyttar stjärten i. Men de måste ju så klart rulla och gå. Men hej och hå vad dyrt med service.

Själv åkte jag hoj i min ungdom det var skoj det. De kan man ju hålla efter lite mer själv eller någon go´vän som kan serva.Kul att kika in hos dig;)

2009-04-23 @ 20:16:09
URL: http://www.metrobloggen.se/lenu2008
Postat av: Pia

Hahaha, kul jämförelse!! Jag hade bytt ut alla skor mot böcker istället!! ;o)



Jag har verkligen hatat att åka bil, men mest har det berott på mina myrkrypningar.. Det har varit olidligt, som Peter Harrysson brukar säga.. Nu är ju myrkrypningarna ett minne blott så..

2009-04-23 @ 20:48:08
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pia

Jajamen, rådjuren finns i Yrttis och bilden är fotad genom mammas köksfönster!! :o) Både mamma och hennes granne har utfodrat dem med hö hela vintern, så jag tror nog att de mått ganska bra!! ;o)

2009-04-23 @ 22:00:26
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Lotta

Håller fullständigt med! Bilen ska fungera, med så liten kostnad som möjligt.



Hoppas du blev fin i håret! Inte illa med en sambo som klarar att agera frisör.

2009-04-24 @ 11:05:24
URL: http://dreamsalive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0