Dumburken

Jag har tyvärr inte lyckats övervinna min extremt envisa förkylning/halsont/hosta, så i dag när resten av familjen åkte i väg till Världens Bästa Svärföräldrar (på sant, alltså!) så stannade jag hemma.
...och fy fan vad skönt det är att vara ensam!
Det är en lyx som jag alldeles för sällan åtnjuter men däremot hett eftertraktar....

Vad gör man då när man är ensam hemma och egentligen inte har ork med mycket?
Läser en bok kanske? Visserligen en av mina favoritsysselsättningar men mina sjukdagar har gått hårt åt mitt boklager, så jag har helt enkelt inget att läsa just nu. Läsa om bra böcker kan man ju alltid göra men just i dag var det inget som lockade.
Tittar på tv? Japp, det är precis vad undertecknad har ägnat sig åt under tre timmars tid och jisses, vad mycket knasigt de visar på tv! Jag har mina serier som jag följer men i övrigt är det inte ofta jag sätter mig ner och bara slöglor på tv, så i dag har jag stiftat bekantskap med några, för mig, helt nya tv-program.

Talang 2009 t.e.x. Vad folk hittar på! :-) Såg bl.a. en jätteduktig dansare (Whiplash) åt vilken jag satt och fånlog hela uppträdandet, och sedan var det ett brödrapar (tvillingar tror jag) som körde någon form av fakirnummer. Läskigt! En "burlesquekvinna" med ett rätt snyggt strippnummer (även om jag nog inte tyckte att hon skulle ha gått vidare) och en karl som körde någon form av rätt misslyckat transnummer. Knasigt!
Som kontrast till det körde kanal 5 Born to be different - ett program i vilket man fick följa några familjer och deras barn som fötts med olika typer av handikapp. Hur angeläget det än kändes så orkade jag helt enkelt inte se mer än korta bitar i taget och jag grät störtfloder hela tiden. Jag har tre friska barn och man inser nog oftast inte hur otroligt lyckligt lottad man är.
Det absolut galnaste var ändå Hjälp! Jag är med i en japansk tv-show. Herrejävlar säger jag bara! Vilket galet program, jag skrattade så jag grät! Vad de hittar på de där japanerna :-).
Och folk får säga vad de vill om Carolina Gynning, men CHRIST vad hon är snygg!

Nä, jag tror bestämt att jag ska sjunka ner i tv-soffan och zappa runt lite till.
Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0