När människor förvånar en i positiv bemärkelse

Jag har jobbat på samma företag i snart 10 år och från att ha varit sex personer (chefen och fem anställda) är vi numera 14 stycken på mitt kontor + två kontor till på andra orter med ytterligare 12 anställda.
Att vi har vuxit har antagligen till största delen varit positivt, men det har också inneburit att den där rätt gemytliga och familjära stämningen vi en gång hade har försvunnit.
Min chef har fullt upp med att vara chef och det är sällan det hinns med något småpysigt "chit-chat". Jag tycker dessutom att vår relation har förändrats och tyvärr inte till det bättre. Han har otroligt många positiva sidor, jag säger inget annat, men jag kan sakna hur det var förut.

Vår organisation kan man väl kalla hierarkisk där jag ligger någonstans näst längst ner och tillhör den mer "tärande" delen av företaget. Den "närande" delen av företaget uppmärksammas ofta och de belönas i olika former för olika typer av goda insatser och vi andra faller lite mellan stolarna.
På sätt och vis förstår jag att det är så, deras insats är ju så mycket enklare att mäta än vår.

Här om dagen blev jag dock både förvånad och väldigt glad över att föräras en liten present som tack för hur jag tagit på mig ansvar under hans semester.
Det var ingen stor grej, men OJ vad mycket det betydde för mig. Det var heller inte presenten i sig, utan att han faktiskt hade uppmärksammat det jag gjort.

Tänk om han visste hur lätt det är att få sina medarbetare än mer motiverade och engagerade....
Det behövs faktiskt precis så lite.


Kommentarer
Postat av: Cina

Hej!

Visst är det så, ibland behövs det så lite för att man ska känna sig uppskattad och sedd, nog så viktigt!

Hittade hit idag, tycker att du har en fin blogg! Roligt och tänkvärt att läsa!

Ha en bra dag!

2009-05-05 @ 08:44:05
URL: http://cinaslada.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Så härligt.. grattis!!

Du kanske skulle tala om för chefen hur mycket du uppskattade den lilla gesten! Det kan ibland räcka!! :o)Kram!

2009-05-05 @ 14:22:06
Postat av: Moderskapet

Vad roligt att han lagt märke till vad du gjort och visade dig sin uppskattning. Jag säger också: "tala om för honom att Du blev glad".

2009-05-05 @ 16:49:27
Postat av: Kim P

Anonym och Moderskapet:

Vet ni, det var precis vad jag gjorde också :-).

2009-05-05 @ 18:08:43
Postat av: Moderskapet

Vad fick du till svar?

2009-05-05 @ 21:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0