Vad de hittar på!

I går kväll satt barnen vid köksbordet och målade med vattenfärger. Jag var i samma rum men stod vänd med ryggen mot dem och pysslade med annat. De pratade och skrattade och verkade ha det väldigt pysmysigt och inne i annat som jag var så registrerade jag inte vad det var som avhandlades.

Efter en stund försvinner äldsta sonen in på toaletten och strax därpå gick jag också in dit för att hämta något.
Jag öppnar dörren och möts av en 7,5-åring med ansiktet och underarmarna fullt av lila prickar.....
Ska man skratta eller ska man gråta?
Son nummer två hör att det händer saker på toaletten, så han dyker upp strax efter och visar stolt upp sina grön-/lilaprickiga underarmar vilka han tack och lov hade begränsat sig till, men tyvärr hade de inte hållit sig till vattenfärger, utan prickarna var ritade med tuschpennor.
In i duschen med båda två och fram med stora svampen men det enda som hände var att prickarna blev något blekare, så i morse var det två ganska så prickiga killar jag lämnade på skola respektive dagis.
Nå, jag tror fröknarna har sett värre saker.

Rackarns busråttor!
Man får väl vara glad över att de inte fick för sig att måla lillasyster också :-)

Kommentarer
Postat av: Anna

Min lilla busfröken här hemma (4 år) målar ofta och gärna med tuschpennor. Lite för gärna. Och överallt. Hon brukar oftast ha en massa färg på både armar och ben. Nån gång hade hon suttit i trosor och tröja och målat. Då var trosorna grönfläckiga efter ett tag.



Än har hon inte målat på lillebror. Men däremot har hon målat på ett soffbord så det ena bordsbenet blev helt förstört...

2009-05-19 @ 12:59:10
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du tänkte inte på den gången busråttan själv tillsammans med sin lika gamla kusin använde Barbiekläderna som målarpenslar och på det sättet målade innertaket i lekrummet.

2009-05-19 @ 19:30:45
Postat av: Fröken Direktör/Victoria

fnissar åt inlägget

gapskrattar åt mamma-kommentaren

2009-05-19 @ 19:36:01
URL: http://frokendirektor.blog.com
Postat av: Kim P

Ja, där fick man så man teg! :-)

2009-05-20 @ 10:09:32
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Hahaaa, så härliga.. rätt skönt att de lät ansikterna vara oprickiga:-D

2009-05-20 @ 18:28:27
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0