Barnkläder

Könsneutrala kläder, finns det alls att få tag på? Om man har en dotter och inte vill klä henne i ryschigt rosa, var går man då?? 

Försökte mig på en shoppingrunda i går med målsättning att hitta några tishar och ett par shorts till vår lilla 1,5-åring. Hon har visserligen två bröder vars kläder jag gärna återanvänder, men de börjar ju bli lite slitna, så en viss komplettering kändes ganska nödvändig.

Vad hittar man då på flickavdelningen i storlek 80?
Jo, rosa, lila, vitt eller möjligtvis turkost - och givetvis detta komplett med volanger, rosetter, puffärm eller annat rysch-pysch. Shorts var det väldigt dåligt med men däremot fanns en uppsjö av små korta kjolar.
Små, korta kjolar, hur praktiskt är det?
Och var finns alla randiga eller enfärgade tishar i lite mer praktiska och lekvänliga färger månne?
Inte på flickavdelningen i alla fall.
Men det är klart, jag har ju bara erfarenhet av pojkar och det kanske är så att små flickor inte alls leker och skitar ner sig på samma sätt.
Eller????
Vad trött jag blir...

Hur slutade min lilla shoppingrunda då? Jo, efter mycket letande hittade jag i alla fall två par shorts (ett par bruna och ett par gröna) på flickavdelningen. En lindblomsgrön topp med puffärm fick det också bli bara för att jag älskar den färgen.
På pojkavdelning hittade jag däremot två jättefina tishar som gick i grönt och tre multifärgade sådana där allt-i-ett-plagg som ser ut som en kortärmad body med "shortsben".

Men jag kan väl ändå inte vara den enda mamman som föredrar andra färger än rosa till min dotter? Var hittar man praktiska flickkläder som inte kostar skjortan och är mer neutrala i både färg och utförande? Jag är ju inte på något sätt rabiat vad gäller rosa, en randig tröja med rosa i kan ju vara jättefint (till både tjejer och killar!), men allt är ju så infernaliskt extremt "tjej-tjejigt".

The search continues.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får väl gå på jakt efter tyg istället och sy det du vill ha åt lilltjejen. Med "bara" tre barn, ett heltidsjobb och eget hus har du väl all tid i världen. Hihi.

2009-04-28 @ 17:50:09
Postat av: Pia

Kika på Tradera.. Har hört att man kan fynda en massa där.. då kan du köpa "killkläder" till lilltjejen.. ;o)



2009-04-28 @ 20:15:56
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Mifflan

Nej, flickor leker inte! De skall snällt sitta och pyssla (utan att spilla färg och kladda lera...)



Kul att läsa ditt inlägg!

2009-04-28 @ 22:29:18
URL: http://mifflan.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0