It´s a jungle out there....

Jag är relativt nyligen hemkommen från en tripp till stadens K-rauta i vilken jag har botaniserat runt bland badrumsmöblerna. Ett av mina två badrum ska ju som tidigare nämnt renoverats, så nu ska här inhandlas lite smått och gott. Det är ett minimalt badrum, så följdaktligen är det inga stora möbler det handlar om. Handfat, helst ett underskåp och överskåp med spegel och belysning, toalettstol och någon form av duschmojäng.

Man kan i alla fall krasst konstatera att den här hemma-fixar-hysterin som råder i vårt land genererar en hel del pengar, för FY TUSAN vad dyrt allt är!
En toalettstol, denna förmodligen mest osexiga (men ack så nödvändiga) "möbel" kostar runt 1200:-.
Eller ja just det, 1200 kronor exklusive sitsen var det visst....

Och blandarna sedan!
Man tycker att man fyndar hyfsat när badrumsmöbeln (handfat, under- och överskåp inklusive belysning) kostar under 4.000:-, men TADA!
tillkommer blandaren! Jojomensanserru!
Och vad kostar då en blandare? Runt 400:- kanske? Icke! Den billigaste jag hittade kostade 895:-.
Mamma Mia...

Sedan hade det ju varit jättebra med ett vägghängt, inte så platskrävande, högskåp i det minimala badrummet, men det var nästan lika dyrt som handfatsmöbeln.
Mina stackars surt förvärvade slantar!

Notera också, gott folk, att jag inte har nämnt något om duschmojängen.
Detta av den enkla anledningen att de "hiskeliga" priserna fick mig att ändra mina planer - det får helt sonika bli en vanlig, enkel duschhörna med draperi.
Åtminstone tills jag har sparat ihop lite mer pengar :-).

Men egentligen är det inte ett dugg synd om mig. Det är jätteroligt och kommer säkert att bli kanonfint när det är färdigt. Vad som helst är faktiskt bättre än hur det ser ut nu.
Dessutom är det mitt alldeles egna hus.
Bara mitt.
Eller jaja, om man nu ska vara petig, Provinsbankens :-).

Före- och efterfoton har efterfrågats och de kommer, jag lovar.


Kommentarer
Postat av: paulina

bra på fotona! jag vill se din nya lya:-)

2009-05-12 @ 00:21:15
URL: http://yrettt.blogg.se/
Postat av: Pia

Japp, jag väntar på bilderna!! ;o)



Men visst är det konstigt nuförtiden.. du köper en säng men inser att det är exklusive sängbotten. Då är det väl för f-n inte en säng utan en sängram!! Du köper en cykel och de frågar om du ska ha lyse, pakethållare, lås och trampor och det är nästan så att de frågar om man vill ha en sadel eller ej!! Öh, nä jag står och cyklar!!

När flyttar du in då??

2009-05-12 @ 19:00:42
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: David

Köp inte så mycket, det är inte ballt!

2009-05-13 @ 08:58:35
URL: http://ballisamtiden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0