Människans bästa vän

Hundmänniska som jag är tilltalades jag oerhört av den här texten som jag hittade hos LeNu

"Om en hund vore lärare, skulle du kanske lära dig saker som dessa.

  • När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.
  • Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för exotisk lycka.
  • Bits inte när det räcker att morra.
  • Låt andra få veta när de inkräktar på ditt område.
  • Spring, hoppa och lek en stund varje dag.
  • Ta en tupplur då och då, och sträck alltid på dig innan du stiger upp.
  • Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra människors beröring.
  • Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig ner på rygg i gräset.
  • När du är glad,dansa runt och skaka på hela kroppen.
  • Oavsett hur ofta du får skäll - tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams istället.
  • Njut av den enkla glädjen i en promenad.
  • Var lojal.
  • Låtsas aldrig vara något du inte är.
  • Om det du vill ha ligger nergrävt, gräv till du hittar det.
  • När någon har en dålig dag-var tyst,sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara."

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh så fint.. och tänkvärt!!

Ha en skön söndag, trots att det är torsdag!! ;o)

2009-05-21 @ 19:16:30
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Värt att fundera på, helt klart!Kanske skulle vi människor göra mer som hundar...?



Ha en skön helg! Kram /Anna

2009-05-21 @ 19:43:16
Postat av: Anna

Det var jag som skrev nyss. All info försvann, som så många gånger förr.

2009-05-21 @ 19:44:25
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Mamma

Den sista punkten gillade jag bäst!

2009-05-21 @ 19:50:17
Postat av: Daniel

Om man ändå vore en hund!

2009-05-21 @ 19:56:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: systeryster

ALLA skulle behöva annamma dessa, jag tyckte bäst om den första men jag fick lite dåligt samvete för JAG gör inte så... måste kanske bli lite bättre på det.

2009-05-22 @ 11:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0