Ansiktsboken...

...FB, Fejjan - kärt (...?) barn har många namn.

Jag kan inte låta bli att fundera över hur vissa människor använder sig av ovan nämnda fenomen.
För mig uppfyller fb trots allt en funktion, de flesta av mina ungdomskamrater och släktingar är spridda över hela Sverige (och världen) och fb är ett alldeles ypperligt sätt att hålla "kontakten" utan några större krav från något håll. Min vänlista är inte gigantisk, inte ens tresiffrig, och de flesta av dem (undantag finns givetvis - se längre ner i inlägget) som finns där är människor jag bryr mig om, men så fungerar det tydligen inte för alla.
Vid något tillfälle har jag ramlat man över människor med över 1000 människor på sin vänlista.
Över 1000 pers! Seriöst? Hinner man med så många "vänner"?

Ibland dimper det även in vänförfrågningar som jag ställer mig extremt frågande till.
* En ytlig bekant från 20 år tillbaka som jag inte skulle hälsa på om jag träffade honom i dag.
Adda? Eeeeh....Nej tack.
* En människa som hade häst i samma stall som jag i början på 90-talet och som inte gillade mig alls.
Adda? Absofuckinginglutely NOT! Är människan helt jävla verrückt??? Varför ens fråga?
* Yngsta (13 år yngre) brorsans gamla klasskompis som jag inte ens förstod vem det var utan var tvungen att köra lite detektivarbete på. Nooooope!
Märkligt.

Ett annat otyg som jag stör mig på är HUR man väljer att adda människor.
Om jag hittar någon kul typ som jag inte har träffat på ett tag så väljer jag självklart att bifoga ett litet meddelande i vilket jag talar om vem jag är (tycker visserligen att jag är mig lik men bytte trots allt efternamn som 18-åring vilket alla kanske inte har koll på) och lite annat smått. Brukar dessutom gå in på personens sida och kolla runt och ev. kommentera.
Har dock upptäckt att man generellt bara slänger i väg en vänförfrågan och sedan, eventuellt kanske, vid tillfälle chattar, mailar eller kommenterar. Eller skiter fullständigt i det.
Samlar man bara på sig "vänner", eller vad är det jag missar?

Well.
Det var en släng av jag-är-sjuk-och-har-inte-så-mycket-annat-för-mig-än-att-irritera-mig-på-struntsaker. Knappast ett inlägg som går till historien.

Nu ska jag kolla på StarWars med maken och äldsta sonen.
May the Force be with you!


Kommentarer
Postat av: Pia

Ja du, jag gillar inte FB.. har ett konto där och går in snabbt en gång per dag.. Något som retar mig(och som jag säkert kan få bort genom någon jädra inställning..) är att jag måste veta vad mina "vänner" gör med SINA vänner.. Men pleeze, jag skiter väl i vad Håkan, Peter, Camilla eller Ulla gör.. jag har ju inte en jävla aning om vilka de är.. Vem bryr sig?? Grrr, jag kan bli så sjukt irriterad på det.. ;o)



I morgon drar vi norrut.. Yrttis here we come!! Yes!!



Ha en underbar påskledighet och jag hoppas att du är frisk nu!!! Kram!

2009-04-08 @ 22:41:29
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Lotta

May the force be with you to!



Och Glad Påsk!



Har undrat ibland var gränsen går för att adda vänner på Facebook. Gamla ex?



2009-04-08 @ 23:43:58
URL: http://dreamsalive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0