Suck

Det är så jävla typiskt.
Jag har tagit föräldraledigt mån-ons för att tillbringa lite tid tillsammans med barnen och vad händer?
Jag blir sjuk.
Jag är aldrig sjuk. Har ett immunförsvar som en häst och oavsett hur mycket folk i min närhet snorar och snörvlar så blir jag möjligtvis lite snorig någon dag och sedan är det över. Magsjuka har jag inte haft på flera år och feber existerar inte i min värld. Oftast är ju allt detta av godo, för frisk vill man ju vara, men ibland kan jag önska att jag också kunde få vara sjuk och ynklig och ligga hemma nedbäddad och kunna ringa till jobbet och med snortjock, knappt igenkännbar röst meddela att jag stannar hemma pga sjukdom.

Men idag av alla dagar?
Jag har tagit ledigt, solen skiner, barnen är glada (än så länge....) och vill ut och hitta på något och jag känner mig allt annat än på topp. Näsan är tvärfull, halsen gör ont, mina handleder värker och jag har en lite för trång hjälm på huvudet (bildligt talat alltså).
Skit. Helvetes jävla skit.

Kommentarer
Postat av: Anna

Är det inte alldeles typiskt!!

Jag brukar ofta bli sjuk när vi har skollov, t ex sportlov eller påsklov...

Håller tummarna för att jag får fortsätta var frisk detta lovet.

Krya på dig! :)

2009-04-08 @ 15:07:25
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0