Tjat, tjat, tjat

Jisses, vad jag är trött på mig själv just nu, speciellt på mornarna.
Slår man upp ordet Tjatmonster i  SAOL så hittar man en bild på mig där. På hedersord!

Så här låter det hos oss måndag till fredag mellan klockan 06 och 07:

"Godmorgon älsklingar, det är dags att ta av pyjamasen och sätta på sig kläderna"
"Ta av er pyjamasen och sätt på er kläderna"
"Hur går det med kläderna?"
"Men se nu till att få på er kläderna!"
"Ta på er kläderna säger jag ju!!"

"Sätt er och ät frukosten"
"Prata inte så mycket, ät frukosten nu"
"Men ät eran frukost har jag ju sagt!"
"Se till att den där frukosten blir uppäten! NU!"

"Dags att åka, gå och klä på er"
"Hur går det med kläderna?"
"Men klä pååå er nu!"
"Nu åker vi, se till att få på kläderna!!"

"Gå och sätt er i bilen"
"I bilen!!"

Håll med om att det låter tröttsamt....


Kommentarer
Postat av: Pia

Hahaha, känner igen det där från småbarnstiden.. Nuförtiden sköter de det där själva och dessutom behöver jag aldrig tjata på att de ska kliva upp som så många andra tonårsföräldrar.. Det är tacksamt!!

Ett tips: Kolla in den här länken och lyssna på Mum´s song..

http://www.youtube.com/watch?v=Nem0bkErGVY

Man blir helt utmattad bara av att lyssna på henne, men jag tror att du känner igen dig och kan förstå varför du blir lite "less" på dig själv ibland!! ;o)

Kram!

2009-04-24 @ 20:57:55
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Anna

Känns som om jag är precis så där tjatig som du ...

antar att de flesta småbarnsföräldrar känner igen sig.



Lägg sen till att jag jobbar som lärare. Tjatet tar liksom aldrig slut. De finns dom som säger att tjatet inte har nån effekt. Visst, de känns ofta meningslöst, men vad skulle hända om man inte hjälpte sina barn /andras genom att påminna?????

Jag vet verkligen inte.



Angående "bigami" : en del resonerar väl så, även om de inte gifter sig med många utan istället har några på sidan om...



Ha en skön dag!

Kram Anna

2009-04-25 @ 11:16:57
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Mifflan

Det där känner jag inte alls igen! Menar du att det verkligen låter så där hemma hos er!?! Jag är chockad.



Nej, jag skojar bara. Har du monterat in en dold mikrofon hos mig? VAR!?



Ha det gott! Nu är det helg :)

2009-04-25 @ 23:30:38
URL: http://mifflan.blogsome.com
Postat av: Pia

Sv: jag har nog lyckats ta död på "garderobsblommor" oxå!! Du vet, klena exemplar!! Hahahah...

Ha en skön söndag.

2009-04-26 @ 13:22:09
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0