Mina telningar

Jag är ju mor och ofrånkomligen kommer alltså mina barn att figurera i den här bloggen.

Min äldsta son går i förskoleklass och i veckobrevet som följde med hem i går bifogades en inbjudan till disco.
Disco - fattar ni vilken milstolpe???
"Inträde 10 kr. Godis, popcorn och Läsk finns till försäljning". Hur sött är inte det och vilka minnen väcker det inte?
När jag frågade sonen om han ville gå så såg han väldigt bekymrad ut och sa att det trodde han nog inte "för godiset som de sålde var så dyrt". Eeeeh? Sparpengar ska inte slösas på något så trivialt som disco, de ska nämligen sparas till "en Lego Star Wars". 

Herregud, jag har närt en ekonom vid min barm.....




Kommentarer
Postat av: Leia

Ha ha, jag minns också det där som en milstolpe!! :) De blir så stora plötsligt, och helt uppenbart så snurrar armbandsurets visare på tok för fort ibland, för vi ömmande mödrar hänger ju inte med i farten...



kram

2009-08-14 @ 00:30:19
URL: http://djuptinuti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0