När människor förvånar en (och kanske inte i positiv bemärkelse....)

Min man och jag har varit tillsammans sedan -95 och en av sakerna vi alltid varit bra på är att ge varandra utrymme för egna aktiviteter. Vi har aldrig "suttit ihop i höften", utan jag har haft mitt och han sitt och ingen har suttit hemma och surat för att den andra parten gör något annat. Tvärtom har vi alltid uppmuntrat varandra om det t.ex. har varit tal om herrmiddagar, tjejfester eller dylikt.

Vi har dock genom åren upptäckt att vi nog är rätt unika, åtminstone i vårt kompisgäng, i vår inställning till varandras utekvällar på egen hand. Det morras friskt från både tjejer och killar och det här har alltid förvånat oss båda. Varför bråka eftersom det ju går åt båda håll?

I går var jag på 40-årsfest (det blev för övrigt en svart skjortklänning och sminkningen var kanonsnygg :-)) på vilken det var meningen att vi skulle ha gått båda två. Dottern blev dock sjuk i fredags och eftersom det var min kollega som fyllde blev det maken som stannade hemma och jag åkte ensam. Festen var gemensam för kollegan och en kompis till honom som också fyllde 40, så följdaktligen var det mycket folk, de flesta i vår ålder och i stort sett bara par. Jag kände inte så många vilket innebar att det blev mycket stillasittande och iakttagande för min del. Mitt i allt detta insåg jag att det kanske inte är så konstigt att det morras i stugorna, för om man inte ens klarar av att hålla fingrarna i styr när man är på fest tillsammans med sin respektive, hur uppför man sig då när man är ute med sina kompisar......?

Kommentarer
Postat av: Mirris

tack för den fina kommentaren! :) kram

2009-03-30 @ 14:24:15
URL: http://hullujenhuone.blogg.se/
Postat av: Pia

Tror nog att jag och maken är rätt lika er, har egna utekvällar utan något gnäll, snarare ett "ha så kul!".. Man måste ju kunna lita på varandra.. Men om man sett sin man/fru flörta vilt på en fest, ja då kan jag förstå att man blir jäkligt osäker om partnern ska ut själv någon kväll..



Känns jätteroligt att du är igång med din blogg och du skriver så himla bra.. Snyggt språk!! Ska bli spännande att följa dig!! Kram!

(klubben för inbördes beundran!! Hahaha)

2009-03-30 @ 18:03:03
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Leia

Du har en poäng där.

Helt klart.

Ibland är det "intressant" att iaktta med nyktra kloka ögon.. då ser man allt det där som "inte syns" med vinrusiga..



Du vet vad jag menar..

2009-08-14 @ 00:26:12
URL: http://djuptinuti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0