Framåt småtimmarna

Den här tjejen har ett underbart sätt att dela med sig av tokigheterna som händer i hennes familj, och inspirerade mig till följande lilla historia. Jag är inte ens hälften så bra på att berätta som henne, men håll till godo:

Under sin yrkesverksamma period arbetade min svärfar som lokförare vilket innebar att han ibland tvingades övernatta på annan ort. Var han befann sig den här aktuella natten vet jag inte, men på hotell var det i alla fall. 

Mitt i natten drömmer han väldigt livligt (svärfar både pratar och agerar i sömnen), om vad ska jag låta osagt för det vet jag inte, men av någon anledning vrålar han högt, kastar sig ur sängen och springer rätt in i väggen.
Givetvis gjorde han ju sig illa, men inte värre än att han vaknade till ordentligt. 
Väl tillbaka i sängen hör han hur det i rummen runtomkring honom spolas på toalett efter toalett....

Undrar hur många som vaknade med hjärtat i halsgropen?


 


Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Hahahahaa, underbart! Kan tänka mig att det var ett par stycken som lyfte några cm över sängen i ren förskräckelse, hehe:-D



En liten nigning för de fina orden, men du har nu bevisat att du berättar minst lika bra!!



Puss!





2009-05-25 @ 19:20:07
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Eva-camilla

Underbar historia :D hahaha..



Nu har jag läst dina inlägg om den eventuella seperationen..ska man hålla tummar & tår? Det är alltid trist att behöva skiljas från sin livspartner..jag och döttrarnas pappa träffades när vi bara var 18 år..tyvärr hann tiden inte riktigt med i hans fall så det slutade med skilsmässa men idag är vi allra bästa vänner! och han med sina nya kvinna är givetvis inbjudna (och ska komma) på vårt bröllop!

Kramar

2009-05-25 @ 22:37:03
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: Fyrbarnsmamman

Hahaha...stackars människa!!

Kram T

2009-05-26 @ 06:45:22
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Anna

Stackars karl! Måtte han inte göra om ett sånt "dår-ryck"...



Min frisör har samma pris på klippning oavsett klockslag. Hon jobbar 08.00-23.30 om det finns behov. Inte alla dagar förstås, men mån-ons plus att hon har tider 08.00.-15.00 på lördagar. Inte illa, om du frågar mig. Sen är det ju helt perfekt att hon har salongen så nära. Jag kan gå till frisören på några minuter, trots att jag bor på landet.

2009-05-26 @ 13:11:42
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag får väl sluta gnälla angående fönsterputsningen, för sedan vi bytte till nya fönster i höstas har vi bara in och utsida, inga spröjs och smidiga, vändbara modellen på de flesta ställena.



Men... det är ändå lite småtrist...

2009-05-26 @ 20:09:36
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0