En bonde i vår by

I går kväll bänkade jag mig framför tv:n för att få mig en dos Joe Dubois, men uppenbarligen var det "färdigMediumat" den här säsongen, för i stället visades kandidaterna till Bonde söker fru.

Förra säsongen tycker jag var lite antiklimax. Peter var min absoluta favorit - otroligt sympatisk kille som kan få bli min nya bästis närhelst han vill, och dessutom hade han så himla fina kandidater. Ville, hans slutliga val, var visserligen en skön snubbe han också, men jag tycker nog att Peter och Peter var bättre ihop. Peter och Peter - ni hör ju! :-)

Skåningen valde den uppskruvade kvinnan som pratade hela tiden och redan på deras resa till Skottland (AVIS!!!) var det ju uppebart vad hon tyckte om honom.

Unga tjejen verkade krossa hjärtat på alla sina kandidater för JISSES  vad de grät de små liven. Raringar.

Bonden som gifte sig med sin unga brud lyckades med konststycket att kläcka ur sig underligheter i stort sett så fort han öppnade munnen. Jag hoppas att de är lyckliga för det var väl liksom tanken med det hela.

Men i går kväll var det alltså dags att presentera de åtta nya kandidaterna:

Mikael från Eneryda - vilken raring! Stor som ett skithus, otroligt sympatisk och rar. Och nej, han var långt i från den fagraste av bönderna, men jag hoppas han får möta kärleken. På minuslistan låg att hans mor städade huset och att han bodde i ett litet sovrum, tillika kontor, nere i källaren i det gigantiska huset.
Karl-Magnus från Vadstena - en av dem jag tror kommer att få mest svar. Såg inte oäven ut alls och till skillnad från ovan nämnda Mikael var hans hus och hushåll ett jättestort plus.
Jan-Olof från Järvsö - en riktig spillevink verkade han vara. Måste dock erkänna att jag hade lite svårt att förstå vad han sa.
Thilde från Månkarbo - jätterar, söt tjej som är en given kandidat till programmet.
Kenneth från Kalmar - det enda som fastnade hos mig vad gällde honom, förutom att han verkade som en trevlig kille, var den gigantiska, totalt smaklösa, baren anno 1985 som stod i vardagsrummet....
Elin från Österbybruk - skön tjej! Jag hoppas hon får många brev.
Per-Jörgen (missade orten) - relativt ung, trevlig och helt klart ytterligare en programkandidat.
Roger från Ljusterö - blyg, rar och såg yngre ut än sina 42 år. På sätt och vis hoppas jag att han inte går vidare till programmet, för det känns som att det kan bli lite jobbigt....

Linda kläckte i alla fall ur sig dagens groda när hon kallade Roger för "pigg och kavat".
Pigg och kavat?? Om en man i dryga 40-årsåldern?
Snacka om avsexualisering....

Ska bli intressant att se vilka fyra som väljs ut till programmet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med om att Karl-Magnus verkar vara trevlig.

Där var det dessutom ordning och reda. Det var väl han som hade minidammsugare i traktorn...



Elin fastnade jag för bland tjejerna. Hon verkar vara tuff men ändå go` på nåt vis.



Ska bli kul att följa dom framöver.

2009-05-22 @ 14:03:48
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0