Ja, herrejävlar....

...vad det är länge sedan jag skrev något här. Inte beror det på att jag inte har lust, för det har jag, men har man inte internet hemma (fattar ni???) så är det svårt. På jobbet vill inspirationen sällan infinna sig och jag är ju faktiskt här för att arbeta, inte syssla med privata saker.
Hur som! Här kommer i vilket fall ett litet (med betoning på just litet) inlägg trots att jag sitter på jobbet.

I dag anländer mina raringföräldrar tillsammans med syrrans yngsta dotter. De ska stanna till nästa lördag och ni som har varit med ett tag vet att då händer det grejor.
Jag har ju inte hunnit med så mycket i huset, så att pappa kommer med spackelspade och hammare i högsta hugg känns riktigt, riktigt bra. Hundarna har inget hundhus, så det blir en bra grej för honom att ta tag i först. Det börjar bli kallt nu, läge för dem att få något där de kan gå in och värma sig lite.
Sedan är det ju förstås allt annat som ska göras - killarnas rum, gillestugan tillika mitt sovrum, småpyssel i köket, diskmaskinen som är trasig, tvättmaskinen som läcker vatten, torktumlaren vars kondensrör läcker osv osv, listan kan göras lång.... Pappa skulle behöva stanna två månader känns det som.
Roligt är det i allafall att träffa dem även om det inte var mer än tre veckor sedan.
(Vad hände då kan man ju fråga sig? Jo, jag och mina två bröder satte oss i Silverpilen och åkte upp till Norrland för att fira min svåger som fyllde 40 år. Jättekul!)

Att mor och far kommer hindrar dock inte mig, maken och sönerna att fly fältet för en kväll tillsammans med ett gäng urtida monster - Walkong with Dinosaurs på i Globen. Hade tänkt lägga in en liten film från YouTube här men av någon anledning kommer jag inte åt att länka dit. Mystiskt.
Gissa om killarna är förväntansfulla...? :-)

Trevlig helg på Er!


Kommentarer
Postat av: Cina

Kul att höra ifrån dig! Det låter verkligen härligt att få hjälp med huset. Hoppas det blir bra!

Ha det gott tills vi hörs!

Kram!

2009-10-27 @ 17:21:17
URL: http://cinaslada.blogspot.com/
Postat av: Pia

Finally, ett litet inlägg från dig!! Tur att jag ser dig på FB och får veta vad som händer i ditt liv!! ;o) Härligt med handlingskraftiga föräldrar(har ju en mor som är som en Duracellkanin när hon är här!) som kan ge dig ett handtag! Kram!

2009-10-28 @ 22:12:50
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hoppas du har mycket nyrenoverat i huset nu! :) Föräldrar är väldigt bra att ha.

Hoppas du har internet snart.

2009-10-30 @ 22:37:07
URL: http://dreamsalive.blogg.se/
Postat av: Tant Greta

Kan man inte få låna din pappa när jag kommer tillbaka till Sverige i framtiden??? Låter som en riktig karl som vet hur man hanterar hammare och såg. Ha det så gott och njut av att du har en familj. Här i Mozambique känner jag verkligen av att vara familjelös, "alla andra har syskon och föräldrar"......Men jag har förstås HUND :) och fina vänner.

2009-11-09 @ 19:24:45
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: Mifflan

Hej!



Det är tur att dessa föräldrar/svärföräldrar finns! Då blir det äntligen, städat, iskruvat, klädvårdat och sorterat!

2009-11-11 @ 09:11:54
URL: http://mifflan.blogsome.com
Postat av: Cina

Om du läser det här:

Hoppas du haft en riktigt god och bra jul och jag önskar dig God fortsättning!

Ha det gott!

Varm kram!

2009-12-27 @ 20:21:09
URL: http://cinaslada.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0